Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historie Střední pedagogické školy v Prachaticích v létech 1950 až 2020
HERDOVÁ, Marta
Dějiny Střední pedagogické školy v Prachaticích v létech 1950 - 2020, historie dívčího školství v Čechách a v Prachaticích
Academic Quality or Distance?: Effects of global ranking and geographical distance on academic mobility utilizing gravity and radiation models
Repko, Šimon ; Macháček, Vít (vedoucí práce) ; Špolcová, Dominika (oponent)
Sprostredkovatelia vedeckých poznatkov sú v súčasnosti veľké vedecké citačné databázy a na nich postavené platformy, ktoré dobyli úlohu knihovníkov v digitálnom prostredí. Priame využitie bibliografických údajov na analýzu medzinárodnej akademickej mobility pomôže získať lepší pohľad do správania sa vplyvných a uznávaných medzinárodných vedcov. Geografická štruktúra globálnej akademickej obce umožní preskúmať skúmať hypotézu, že Gravitačný a Radiačný model sa môžu navzájom dopĺňať. Okrem toho autor spochybňuje úlohu univerzitných rebríčkov ako hlavnej hnacej sily rozhodovacieho procesu pre akademickú mobilitu.
Kdo a proč odchází z vědy? Vývoj profesní identity začínajících vědců a vědkyň a jeho oborová a genderová specifika
Cidlinská, Kateřina ; Císař, Ondřej (vedoucí práce) ; Vostal, Filip (oponent) ; Šima, Karel (oponent)
Tato dizertační práce navazuje na výzkum proměn vědeckého prostředí v posledních desetiletích a jejich vlivu na vědecké profesní dráhy a akademické identity. Specificky se zaměřuje na fenomén opouštění vědecké profesní dráhy, který zkoumá za pomoci perspektivy profesní identity. Vychází přitom z poznání, že akademické identity jsou nedílnou součástí proměn vědeckého prostředí, kterým tak umožňují lépe porozumět, a zároveň ovlivňují rozvoj akademických ambicí. Cílem práce je zjistit, jací lidé, s jakými profesními identitami, do vědy vstupují, a následně ji opouštějí, a z jakých důvodů, a na tomto základě identifikovat překážky rozvoje akademických identit a drah. Zvláštní pozornost přitom věnuje oborovým a genderovým aspektům vývoje profesních identit za účelem prozkoumat vliv specifických strukturních faktorů (zejména oborově specifické organizace vědecké produkce a genderově specifických biografií) a získat informace potřebné pro vhodné nastavení opatření, zaměřených na podporu profesního rozvoje začínajících vědkyň a vědců. Práce vychází z analýzy narativních rozhovorů s osobami, které opustily vědeckou profesní dráhu. Výstupem analýzy je typologie trajektorií vývoje prosní identity začínajících vědců a vědkyň a identifikace faktorů, které k tomuto vývoji a odchodu z vědy přispívají. Oblast...
Akademické identity v kontextu Mentoringového programu pro začínající vědkyně a vědce
Fucimanová, Martina ; Nyklová, Blanka (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Diplomová práce vychází z rozhovorů s účastnicemi a účastníky Mentoringového programu pro začínající vědkyně a vědce. Práce představuje analýzu způsobů, jimiž se účastnice a účastníci vztahují k tomu, co je podle nich věda. Cílem analýzy je zjistit, zda je jejich chápání vědy genderované, i to, jaké znaky nese akademická identita lidí, kteří se do daného mentoringového programu hlásí a jsou v něm aktivní. Teoretickými rámci jsou epistemologie vědy, teorie mentoringu, kontext fungování vysokých škol a vědeckého prostředí v České republice a práce Pat O'Connor, Clare O'Hagan a Julie Brannen, které se zabývají výzkumem akademických identit v současném neoliberálním akademickém prostředí.
Kvalitativní perspektiva při využívání mixed-methods výzkumu
Machovcová, K. ; Zábrodská, Kateřina ; Mudrák, Jiří
Záměrem tohoto příspěvku je přispět k diskusi nad využíváním mixed-methods výzkumu, tedy strategií, které zahrnují v různých obměnách kvalitativní i kvantitativní metody. V příspěvku budeme reflektovat některé související metodologické diskuse a uvedeme konkrétní problémy, se kterými jsme se setkali při realizaci dvou výzkumných projektů v oblasti studia organizací a organizačního chování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.